ترجمه فصول 1و4 کتاب آموزش و پرورش سیاسی و ثبات Political Education and Stability
ترجمه فصول 1و4 کتاب آموزش و پرورش سیاسی و ثبات Political Education and Stability در 63 صفحه ورد قابل ویرایش |
![]() |
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 211 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 63 |
ترجمه فصول 1و4 کتاب آموزش و پرورش سیاسی و ثبات Political Education and Stability در 63 صفحه ورد قابل ویرایش
معرفی: در زیر اثری از هربتهایمن در (سال) 1959، چاپ شده است.
سیاست اجتماعی به سرعت گسترش یافته است. نظم زیر گروهی داخل تحقیقات سیاسی
میباشد. امروزه این تحقیقات مخصوص در حال پایان هستند و شاید بهتر و به
صرفهتر بود اگر یک گزارش در مورد آن نوشته میشد تا اینکه یک کتاب دیگر در
این موضوع پوشش داده شود. هر چند من به طور اخص توضیح نمیدهم چرا سیاست
اجتماعی و تحقیق آن در سالهای 1960 گسترش یافت، نه حتی دلایل سقوط آن را،
من به تأثیرات بعضی از پیشرفت های اصلی مربوط ساخته ام. من هم چنین به بعضی
از تالیفات مرکزی برای نشان دادن این که کدام برای آنالیز جامعه سیاست
معاصر در داخل دموکراسیهای انگلو- آمریکا است. نیز توجه کرده ام چنانچه
این کتابی است که سعی میکند شماری از چیزهای مختلف را بررسی کند. بین یک
دولت رقابتی است که در آن تغییرات کارکترهای فرهنگ سیاسی آنگلو- آمریکایی
را آزمایش می کند. در زمانی که ما نزدیک هستیم تا سالگرد انقلاب امریکا را
جشن بگیریم این به نظر می رسد که هر دو در این زمان مهم است. فرهنگ سیاسی
دوباره ارزیابی افکار به عنوان حرکات است که ماندگاری دو سیاست را تهدید
میکند. همچنین نشان میدهد توجهات جامعه شناسی سیاسی را برای استفاده از
تاریخ معاصر در راستای هدفش. این کتاب بنابراین مجموعی از مواد خام متضاد
است و هر چند محصول نهایی شاید به سلیقه ی همه کس نیاید، آن عکس العمل سنتی
در جامعه دارد که من آن را میپذیرم.
این کتاب «پایان ایدئولوژی»
دانیل بل در یک زندگی سیاسی است. «تعریف دموکراسی کاپیتالیستی»، که در دوره
پیشرفت بخشهای صنعتی بود. این زاویه دید دیگری از آن زندگی سیاسی است. که
البته با سودمندی از تجربیات تاریخی بیشتر نوشته نشده است. سالهای 1960
شاهد، سقوط توافقات سیاسی و ایدئولوژی بود. اما در مقایسه سیاستهای مانده
در بریتانیا و ایالات متحده، هر چند بعضی ها ترسها و امیدهاشان را ابراز
کردند، هیچ کدام از دولتهای ریاست جمهوری مدار و پارلمان مدار هنوز به
پایان نرسیدهاند. در حالی که من مخالفم با آنالیز بل، ولی با بسیاری از
نکوهش های او از چپ سیاسی، جنگ نمیکنم. بخش کاپیتالیست ترتیبی ساده از
توافقات برای حکم رانی از یک سطح (طبقه) به سطح (طبقه) دیگر نیست. هم زمان
جدایی طبقات تنها جدایی پتانسیل نیروها هستند در بخش مدرن صنعتی و نه لزوما
مهم. در واقع آن حرکتهای اجتماعی سیاست است که آزمایش شده اند. این کتاب
قابل توجه و دربرگیرندة مثالهایی از تضادهای غیر طبقاتی نیست. حرکتهای
پنج بخش نخست بعضی از مشکلات مرکزی داخل سیاست اجتماعی سنتی را بررسی
میکند. بخش (1) توضیح می دهد ارتباط میان پردازش اجتماعی کارکتر سیاست در
حالی که بخش (2) نشان میدهد که چگونه آن رفتار بدست آمده است. نتایجی دارد
که نه تنها برای شخص اما برای سیستم سیاسی کاربرد دارد. در بخش سوم من بحث
کردم تحصیلات نرمال ابزار اصلی تحصیلات سیاسی است و آن قابل دسترس
میباشد. ولی در بریتانیا، و ایالات متحده ایجاد نشد، و مورد توجه قرار
گرفتند گونههای شهروندی. در بخش چهارم و پنجم الگوهای مشارکت سیاسی مورد
توجه قرار گرفتهاند و پاسخ آنها خوب میباشد به ساختارهای ارائه شده، و
نقش اجتماعی نیز بررسی شده است. قسمت دوم کتاب بر پایهی مواد پروندهای
کشیده شده از حرکتهای معاصر سیاست – اجتماع است. این حرکتها اساسا برخلاف
الگوی درونی قابل ارزیابی هستند. هدف این است که ببینیم چه مفهومهایی را
آنها نگه داشتهاند برای پردازش آموزههای سیاسی و چگونه این مفاهیم ادراک
ما را از فرهنگ سیاسی انگو- آمریکایی در بر میگیرد. بخش کارکردی روی کلاس
مقاومت از نوع تحقیقاند.
برای در نظر گرفتن شخص که پذیرفته شده
است در این موقعیت، دریافت این مسئله مشکل است زیرا در آن خوب تحقیق نکرده
است از نقش سیاست اجتماعی و بر خلاف اینکه کاملا متفاوت از هرنوع تحقیق است
این مسئله درک نشده است در انواع مشاهده توسط دانشمندان اجتماعی بسیاری از
مردم به من در آمادهسازی این کتاب کمک کردهاند. روس گراهام، روبرت داوس،
خواندند وتوجهی نکردند، در حالی که کوین مک کومریک ، روبرت بنویک، بریان
ساتر، سوزاناهندلی، ماری وارنر، نایچل بولس، آلن گرامی، تونی دویسون،
مارگوس کانلایف و روبرت ویلکسنیون نظرات خودشان را در مورد بخشهای خاص
ارائه دادند. کوین مک کومریک و اندی رید به اندازهای کافی مهربان بودند
که مبادا با این مخالفت کردن در موضوعات مختلف، مشکل برای من ایجاد کنند.
برای بعضی سال ها من فکر میکردم در مورد یک رشته در تحصیلات سیاسی در
دانشگاه ساسکس ایجاد کنم و دانش آموزان موفق به من نشان دادند بسیاری از
دیدگاههای ارزشمند ونظرات مقصور در این کتاب و دانشگاه ساسکس مرا تشویق به
درس دادن کرد و مرا با سازمان ها کمک کرد و نوشتن این کتاب را سریع کرد در
نهایت من مایلم که سپاسگزاری کنم از ناشر جان ویلی و پسران برای
مهربانیهایشان و حرفهای گریشان البته من مسئولیت قصور در متن نهایی را
برعهده میگیرم.
بخش یک تئوری پشتیبانی اجتماعی. درک کردن تغییرات اجتماعی
استفادة
اصلی از مطالعه سیاست این است که بر روی ساختار تغییرات سیاسی حساب نشود
این استفاده از افتخارات گذشته است و هم چنان که پاسخها در هر دو صورت
بسیار و متفاوت هستند. یکی از شاخههای اصلی از جامعهشناسی مدرن اشاره
میکند به پاسخی که به رفتار شخص از ساختار سیاست مربوط است. مواد خام
اساسی در این ارتباط پشتیبانی شهروند از تغییر ساختار است. پشتیبانی
شهروند چیزی نیست که بخشهای معین بتوانند آنها پشت گوش بیاندازند.
بنابراین سازمانها ایجاد شدهاند ولی مشخص نشده است که هدف آنها حمایت و
پشتیبانی است. این پردازشها بیگونهای ارجاع داده میشوند. چنانچه جامعه
سازان به عنوان نماینده های اجتماع در پایهی تئوری تغییرات سیاسی هستند.
بدین گونه آن نتیجهای از پردازش اجتماعی است که در ساختمان پشتیبانی
شهروند موثر است تحقیق گذشته در سیاست اجتماعی در مورد کارکرد این تئوری به
وسیلة پلاتو شروع شد.
به علاوه توضیح دادن بسیاری از مشکلات تئوری
که در کنار گسترش اجتماعی ساری از تغییرات است پارسونز هم چنین به تئوری
مرتبط توجه می کند که گوناگونی در جامعهی آمریکایی معاصر ندارد. مفهوم او
همراه با مفاد خام برای مطالعهی پردازش هم گون هستند. پل اصلی میان تئوری
بزرگ پارسون و بیشتر یافتهها در پرتوندهی سیاست اجتماعی ساخته شده بود.
توسط دیوید اسیتون این شگفتآور نیست در بررسی لذت یکسان آنها از به کار
گرفتن آنالیزسیستم در مطالعه پدیدههای اجتماعی در اواخر سالهای 1950
اسیتون نوشت. یکبار ما ایدهی زندگی سیاسی علاوه بر سیستم رفتاری را وفق
داریم در هر حال ما راهنمایی شدیم به درخواست دانستن داخل شرایط که برای
سیستم ممکن بیساخت که خود را نگاه دارد یا تغییر کند که این ناموفق شدن در
نگه داری خویشتن است. در میانهی دههی 80 بخسی از سیاست اجتماعی مجبور
است که بازی کند در ایجاد تغییرات «به صورت بسیار مهم، تئوری مطالعه از
پردازش اجتماعی در زندگی سیاسی خانگی میکند. گرایش به دیگران برای درک
راهی که سیستمهای سیاسی می توانند بر روی آن پافشاری کنند حتی چنانچه
آنها تغییر میکند. برای بیشتر از یک نسل.
یادگیری رفتارهای سیاسی
مراحل یادگیری علوم سیاسی
گرچه
داخلی است که رفتارهای سیاسی یادگیری رفتارهایی است وقتی هومن در سال 1959
تست جامعه سیاسی پیشرفته خود را نوشت توانست بنویسد او انسان بطور
گسترده از رفتارهای سیاسی وقتی آنها را آموخت رنج می برد. علیرغم این
حقیقت که مدت منحصرا که دودلی آشکار دانشمندان برای یادگیری مراحل آن همه
جمعا غیر قابل تصور نیستند. و انواع مهارتهای که شامل این مطلب میشود
کاملا شبیه آنها نیستند که مورد نظر روانشناسان است بلکه مورد روانشناسان
است بلکه مورد نظر دانشمندان علوم سیاسی است.
گرین استین گفته است
که این مطلب دارای رموزی است که در آن نهفته است و دانشمندان علوم سیاسی
استحقاق آنرا دارند که به تنهایی آنها را مورد بررسی قرار دهند.
بعضی مسائل مشکوک در حین یادگیری علوم سیاسی پیش میآید یک پروسز است و باعث بوجود آوردن مسائل مترولوژی « شناسی» و تئکوریی میشود.
حقیقت
اینکه یادگیری علم سیاست با گذشت زمان وبا مشاهدات مسائل پیچیده همراه
است. این مشاهدات بر پایه رمانهایی است که از احتمالا از اهمیت بیشتری
برخوردارند.
رابرت لان در میان بقیه دریافت که در میان راههای مسائل
سیاسی یک راه با برخوردهای طولانی وعمیق و بحثهایی با بزرگتران وجود
دارد. سایز نمونه بهرحال کوچک است ولی پاسخ بر است در سطح بالایی قرار
دارد.
طبیعتا هیچگونه تجزیه و تحلیلی ازمواردی که اتفاق بیافتد نیست
ولی برای جمع آوری مطالب گسیخته است و اینکه رفتارهای سیاسی را روشن
نمایند. در این مسیر با اعتبار می کنند که جنبههای عجیب اطلاعاتی وسازان
شخصیتی را با هم جمع بندی کنند.
هر چه از تکنیک های معمولی بیشتر
استفاده کنند و رفتارهای مستقل را مورد بررسی قرار دهند مخصوصا وضعیت
اقتصادی اجتماعی، سکس، مذهب و تابعیت و سن را برای
تئوری جامعه پذیری سیاسی و مشارکت سیاسی:
علوم
سیاسی تجربی زمان زیادی را وقف خود نموده است وبرای مطالعه آن انرژی زیادی
بکار رفته : تمام مراکز تحقیقی خود را وقف این مسئله کردهاند که اگر یک
مسئله فراتر از دیگران باشد آنست که بیشتر شهروندان دموکراسیهای آمریکایی
قاطعانه نسبت بدانی بی تفاوت هستند.
بنابراین بیشتر آنها در رده به
علاقگی قرار دارند وتوجهی به تئوری دمکراتیک ندارند با این نتیجه که هر دو
جنبههای این مسئله هم تئوری هستند وهم تجربی وجود طبقات مختلف که در این
مقوله مشارکت دارند وبه این موارد علاقه هستند نشان دهنده نقش سیاسی جامعه
پذیری است. یکی از نقشهای عادتی تئوری دمکراتیک این است که مردم باید در
کار جامعه دخالت داشته باشند. این مسئله به وسیله دانشمندان تجزیه تحلیل
شود و بی توسط مردم مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین سطحا بین شرکت
کنندگان و سطوح آشکار بی علاقه نکتهای وجود دارد.
وظیفه اصلی این
فصل اینکه با تحقیقات جامعه ای برخوردهای این چنین را بررسی نماید. بهرحال
فصل بعدی به تجزیه و تحلیل بکارگیری هم زمان انتقادهای تئوری جامعه شناسی
میپردازد. که اصل آن روی تئوری سیاست های انگلیسی امریکایی و یک رشته آداب
و رسوم تحقیقاتی متمرکز است.
در فصل قبل من بحث کردم که اهداف غیر
ثابت تحصیلی اثر تحصیلات رسمی روی رفتارها را مشکل کرده است. یک در این فصل
روی تئوری دمکراتیک وجود دارد که برای شرکت کنندگان است و ممکن است در
رابطه با رفاه افراد جامعه باشد یا مربوط به وضعیت شخصی باشد و هیچکدام
لزوما کامل نیستند.
وقتی تحقیقات جامعهای را امتحان کنیم که از آن
درک داشته باشیم و اخلاف بین عادات و رفتارها را پیدا کنم. این محتوای
تئوریکی قابل چشم پوشی نیست گرچه ممکن است شامل تعدادی نقصهایی در مورد
تئوری دمکراتیک باشد. این شامل مشاهدات کلی جامعه شناسی در حوزه وسیعی است.
مفهوم مشارکت
اگر
مشارکت سیاسی را بعنوان یک فاکتور دمکراتیک بتوان شرح داد آنگاه منطقی است
که تصور کنیم حالت نمونههای مشارکت به حداکثر خود رسیده است. ولی دریک
دمکراتی ارائه شده من و در تمام سیستمهای سیاسی و البته با من مواضع
جداگانه وجود دارد.
مشکل این نیست که بعضی مشارکتهای بیشتر از
دیگران است بلکه وجود گروههای بیعلاقه در میان گروههای جمعیتی معرض بحساب
میآید. فاکتورهای جمعیتی به این معنی نیست که تمام نمونههای فعالیتهای
سیاسی مورد تایید است برای اینکه آنطورکه کرن هوستر مینویسد.
آن یک
چیز برای جمعیت است که در یک زمان شخص شرکت کننده و راههای اساسی را برای
مشخص کردن ایدههای روشن نمایند. از طریق تجارت مجموعهها و اتحادیهها و
یا از طریق انتخابات روش دیگری برای ایجاد روشهای مستقیم روی مراکز حساس
اجتماع است مانند هجوم قوانین دولتی و راههای دیگر درگیری های سیاسی.
بنابراین
بعضی نمونههای مشارکت قابل قبولتر از دیگران است بعضی از عملیات طبق
وضعیت سیاسی مورد تایید است و موازین نمونه سال 1960 برابری میکند.
برای
کمک به برقراری جامعهپذیری باید از روشهای خلاقه کمک گرفت و همینطور از
نمونههای مخصوص رفتار سیاسی ولی آموخته اتفاق بیافتد برای فرد یا گروه
نتیجه صنف قدرت است؟ آیا این در نتیجه دنبال کردن روشهای نامناسب قدیمی
است؟
عقیده بر این است یکی از خصوصیا ت تعریف شده دموکراسی آنست که
فعالیتهای قانونی دولتی تمام جنبههای مختلف تاریک ا زعقاید عمومی را باعث
میشود که باید بیان شود. بعبارت دیگر در یک دموکردی تمام نکات و نظریات
مجاز هستند. اما تمام آنها قابل اظهار کردن نیستند، اگر تمام باورها از
قانون در نتیجه وجود قدرت باشد برقراری قانون مشارکت رو به ضعف میرود.
در
حقیقت دانشمندان علوم سیاسی در مورد بیعلاقگی مردم بحثهای زیادی
کردهاند. و نمونههای جداگانهای را ارائه دادهاند نظریات مقتدی به
علاقهگی اعلان خطر بر علیه شرکت است.
لی پست چنین اظهار کرده است
که سطوح زیادی ازفعالیتهای سیاسی از برخوردهای داخلی بوجود نیاید. ارقام
آسمانی نشان میدهد که حزب نازی هیتلر در اثر قدرت نه در اثر انتخابات
افزایش یافتند اما نظری پست خود منش این نیست: این در اثر کشمکش های
اجتماعی بود و نه در اثر اقدامات خودشان برگشتن به نیازهای وظیفه آی روشی
برای بی علاقگی اشاره کرده با این ادعا که سیستم امریکایی با تمام
پیچیدگیها و استقرار همراه است فشارهای طبیعی برای آشکار سازی فرضیه سیاسی
قبل از مورد عمل قرار دادن آن اتفاق میافتد. شرکت زیاد و قابل قبول از
طرف شرکت کنندگان قبل از ورود به سیستمهای سیاسی مشاهده شده اگر هدف این
باشد که استقرار یابد معنی دارد زیرا شرکت کنندگان جدید ممکن از شرکت در
گروهها کمتر علاقه نشان دهند واین توازن سیاسی را بهم میزند. در بریتانیا
فرانشیتر از مراحل سیاسی کرد. این دانشمندان خبره در مورد انتخاباتی
میتوانند اظهار نظر کنند که کوششهای سوفسطائی برای کنترل حرکات انقلابی
مخصوصا در گروهها کاملا فعال بوده است و در کارهای گروهی به عنوان اعضاء
شرکت کردهاند کش فراشتیر از طرف زنان و جوانان و عکسالعملهای متقابل و
قوانینی سیاهپوستان در شرکت در انتخابات باعث افزایش شرکت در انتخابات از
طرف این گروه شده است. و همینطور شرکت کنندگان جدید بعضی مطالعات اجتماعی
باعث پاسخ گویی به مطالب سیاسی است و شهروند ایده آل آن است که در نقشهای
اجتماعی شرکت کند(دیفرانسیل ها و کارهای مشترک)
یک فرد نمیتواند در
تمام جنبه فعال باشد ولی باید بداند که او یک فرد موثر است که میتواند
بطور در این اکازیونهایی که پیش میآید شرکت کند. بنابراین یک شهروند خوب
یک شرکت کننده فعال نسبت امایک عضو بدرد خور است.